تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فروردین 1401 - 10:50
3266 بازدید
کد خبر : 343

آکادمی: ویل اسمیت پس از سیلی به راک باید مراسم را ترک می کرد

آکادمی: ویل اسمیت پس از سیلی به راک باید مراسم را ترک می کرد
آکادمی اسکار در مورد سیلی زدم ویل اسمیت به مجری مراسم اسکار بیانیه ای صادر کرد

به گزارش «ناب نامه» آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار همزمان با شروع اقدامات انضباطی علیه ویل اسمیت اعلام کرد که وی پس از حمله به کمدین کریس راک از ترک مراسم اسکار خودداری کرد. اسمیت ممکن است با اخراج از آکادمی به دلیل سیلی زدن به مجری مراسم -که لحظاتی قبل از اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد به ستاره «شاه ریچارد» رخ داد – مواجه شود؛ اقدامی که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

در بیانیه‌ آکادمی آمده است: «در حالی که می‌خواهیم روشن کنیم که از آقای اسمیت خواسته شد تا مراسم را ترک کند و امتناع کرد، ما همچنین می‌دانیم که می‌توانستیم وضعیت را به گونه‌ای دیگر مدیریت کنیم». آکادمی- نهادی که جوایز اسکار را اعطا می کند- همچنین گفت که در مورد اقداماتی که باید علیه اسمیت در مورد حمله تلویزیونی جهانی که مهم ترین شب هالیوود را مخدوش کرد، اتخاذ شود، رای گیری خواهد کرد.

در بیانیه آمده است: «هیئت حکام علیه آقای ویل اسمیت به دلیل نقض استانداردهای رفتار آکادمی، از جمله تماس فیزیکی نامناسب، رفتار توهین آمیز یا تهدید آمیز و به خطر انداختن یکپارچگی آکادمی، اقدام انضباطی را آغاز کرد.

به آقای اسمیت حداقل ۱۵ روز قبل از صدور رای در مورد تخلفات و تحریم های خود اطلاع داده می شود و فرصت شنیده شدن توضیحات و دفاعیات کتبی وی داده می شود.

در جلسه بعدی هیئت مدیره در ۱۸ آوریل-۲۹ فروردین- آکادمی ممکن است هر گونه اقدام انضباطی، که ممکن است شامل تعلیق، اخراج، یا سایر تحریم های مجاز طبق  آیین نامه و استانداردهای رفتار باشد، انجام دهد.”

هیأت تحت فشار شدیدی است تا به سیلی که جوایز پر زرق و برق را تحت الشعاع خود قرار داد، همچنین از فیلم های برتر برجسته – از جمله برای بازیگران عمدتاً ناشنوای «CODA» که برنده بهترین فیلم شده بودند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت، واکنش نشان دهند.

اخراج از آکادمی اگرچه بسیار نادر است، اما بی سابقه نیست: هاروی واینستین در سال ۲۰۱۷ پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر چندین دهه تجاوز جنسی، اخراج شد. رومن پولانسکی کارگردان در سال ۲۰۱۹ پس از سال ها بحث و جدل در مورد محکومیتش در سال ۱۹۷۸ به دلیل تجاوز جنسی به یک دختر ۱۳ ساله اخراج شد. البته برنده اسکار هیچ کدام از آنها لغو نشد.

سیلی ویل اسمیت به کریس راک

اجرای چهارشنبه شب کریس راک در بوستون فروخته شد

شرکت کنندگان در مراسم یکشنبه اسکار شاهد یورش اسمیت به روی صحنه و سیلی زدن به راک مجری مراسم که در مورد مدل موی کوتاه همسر بازیگرش شوخی کرده بود، بودند. جادا پینکت اسمیت مبتلا به آلوپسی است، بیماری که باعث ریزش مو می شود.

تماشاگران ابتدا تصور می کردند که این سیلی بخشی از یک بازی است، تا اینکه اسمیت از روی صندلی خود فریادهای ناسزا زد.

راک توانست مراسم را در مسیر خود نگه دارد، اما جوّ مراسم به طور واضح تغییر کرده بود.

کمتر از نیم ساعت بعد، اسمیت وقتی بالاترین جایزه سینمای جهان را برای یک بازیگر پذیرفت، با گریه ادعا کرد: “عشق شما را وادار به انجام کارهای دیوانه می کند.” ستاره «مردان سیاه پوش» و «علاءالدین» بعداً در یک پست اینستاگرامی از راک عذرخواهی کرد و پینکت اسمیت نیز پستی منتشر کرد که اکنون «فصلی برای شفا» است.

راک بالاخره چهارشنبه در حین اجرا برای جمعیتی در بوستون، در این مورد صحبت کرد. بلیت‌های این نمایش در بازارهای ثانویه صدها دلار بالاتر از قیمت اسمی خود تبلیغ می‌شد. سایت فروش بلیط TickPick روز دوشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته برای تور Rock’s بیش از همه ماه قبل بلیط فروخته است.

به گزارش ورایتی، هنگامی که راک چهارشنبه شب روی صحنه رفت گفت که هیچ مطلبی در مورد این سیلی ندارد. وی افزود: «در مقطعی در مورد آن صحبت خواهم کرد. “و جدی و خنده دار خواهد بود.”

آکادمی در بیانیه روز چهارشنبه خود از راک به دلیل “رویداد بسیار تکان دهنده و آسیب زا” عذرخواهی کرد. آکادمی گفت: “آقای راک، ما از شما به خاطر تجربه ای که در صحنه ما تجربه کردید عذرخواهی می کنیم و از مقاومت شما در آن لحظه تشکر می کنیم.”

ما همچنین از نامزدها، میهمانان و بینندگان خود به خاطر اتفاقاتی که در طول رویدادی که باید جشن می‌بود، عذرخواهی می‌کنیم.»

رجینا هال، ایمی شومر و واندا سایکس به دلیل بازی هایشان به عنوان مجریان اسکار مورد ستایش قرار گرفته اند.

واندا سایکس، مجری دیگر اسکار و یکی از سه زنی که اجرای او در این برنامه، به طور گسترده ایمورد تحسین قرار گرفته است، روز چهارشنبه گفت که پس از حمله احساس ناراحتی جسمی می کرد و فکر می کرد که اسمیت باید اخراج می شد. او به مجری برنامه تاک شو، الن دی جنرس گفت: “این کسالت آور بود. خیلی، من از نظر جسمی احساس بیماری می کردم و هنوز هم کمی تحت تاثیر آن هستم.

“و برای اینکه اجازه دهند (اسمیت) در مراسم بماند و از بقیه مراسم لذت ببرد و جایزه را بپذیرد، من با خودم گفتم: این چقدر زشت است، این پیام اشتباه می دهد که اگر به کسی حمله کنید، از ساختمان اسکورت می شوید و تمام. اما برای اینکه اجازه دهند به او ادامه دهد، فکر می کردم این کار ناپسند است.

او همچنین به دی جنرس گفت که بعد از نمایش با راک صحبت کرده است. اولین چیزی که او گفت این بود: “من خیلی متاسفم.” من می گفتم “چرا عذرخواهی می کنی؟” او می گفت قرار بود شب شما باشد.

سایکس به او گفت: “تو و امی (شومر) و رجینا (هال) کار فوق العاده ای انجام می دادید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سیاسی

مطالب پیشنهادی